fredag 4 mars 2016

Gästbloggare Göran: Om lyckan att nå målet i Mora

En lycklig Göran Wahlstedt vid målet i Mora

Hej!

Trots förberedelser av sjukdom och skada, så lyckades jag klara Öppet Spår sön 28/2!

Gick upp Kl 02:45 och käkade gröt till frukost! Satt på bussen 03:30 från Mora till Sälen. Man kan undra vad man håller på med! Men svaret är enkelt! Inte bara att detta lopp är första delen på en ny svensk klassiker! Jag klarade min första klassiker förra året!

I Berga-By var det -11 grader 05:30 då jag la ut mina skidor i startfållan! Jag hamnade bra i fållan och kunde utan kö komma upp på myrarna efter 3 km stigning! Där kom morgonsolen fram i klarblå himmel! Magiskt ögonblick! Jag var lite snörvlig och skadan kände jag inget av, så jag kunde hålla min takt genom loppet!

Första 3milen gick kanske lite väl fort för att vara mig (02:15), men jag var så stark och taggad efter 2v ofrivillig vila! Kände att fästet inte var något att skryta med! Fick slita i uppförsbackarna! Var också inblandad i 2 fall i nedförsbackar! Båda gångerna var det åkare som bytte spår nerför men som inte hade koll på kapaciteten utan ramlade precis framför mig! Fallen gick bra och jag kunde fortsätta!

6mil passerades på 04:40 och det är bra fart för att vara mig! Sista 3 milen till Mora så kände jag mig lite sliten men kunde ändå hålla farten bra!

Upplevelsen att komma in i upploppet i Mora är magiskt och känslan är enorm! Man känner sig euforisk! Lyckligaste person är svår att hitta!


Kom in på 07:16:56 och slog förra årets tid med över 2h!

/Göran 

2 kommentarer:

  1. Bra jobbat och stort tack för inspirerande läsning
    Mvh Sinnica

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera