måndag 22 maj 2017

Tips om motivationen sjunker från Sophias blogg

Sophia Stenberg har skrivit ett tänkvärt och peppande inlägg på sin blogg i ämnet motivation.
Läs och lår dig inspireras.

Sophias inlägg hittar du här >>


torsdag 18 maj 2017

Återhämtningsshake



Att få i sig näring efter ett längre och tyngre träningspass är viktigt för att kroppens muskelfibrer skall få byggstenar till sitt reparationsarbete. Otaliga är leverantörerna av lika många olika former av återhämtningsdrycker.

Men du kan faktiskt göra en bra shake bara av det du har hemma i kyl och skafferi till den bråkdel av summan mot vad det kostar att köpa motsvarande produkt.

Mixa alla ingredienser nedan och drick!
1 banan
1 glas vanlig komjölk
1 matsked honung
1 matsked jordnöt eller mandelsmör
3-4 iskuber


måndag 15 maj 2017

Unga rör sig för lite visar unik studie

Majoriteten av barn och ungdomar i Sverige rör sig för lite och sitter stilla för mycket. En grupp motionerar knappt alls, varken i skolan eller på fritiden. Det visar ny regeringsrapport från Centrum för idrottsforskning.


Lite motion, stillasittande, många timmar framför skärmar. Det är den bild av många barn och ungdomars liv, som Centrum för idrottsforskning (CIF) i dag presenterar i en rapport till regeringen.
Men skillnaderna är stora mellan olika grupper. Pojkar rör sig mer än flickor. Yngre mer än äldre ungdomar. Vissa är mycket aktiva både i skolan och på fritiden. Andra rör sig nästan inte alls.
(Text: Johan Pihlblad, redaktör)

Läs hela artikeln här på Centrum för idrottsforskning