torsdag 9 november 2017

Trotsa höstdeppen och kör på glädjeblippet i bröstet

Från Vardagspuls...
Hillevi Wahl om att trotsa negativa argument
Vardagspuls hälsoinspiratör Hillevi Wahl fick höra att det inte var realistisk att hon skulle kunna genomföra löpartävlingen Kullamannen. Men det gjorde hon – tack vare en positiv livsfilosofi.
”In spite of everything, yes, let’s!” Det skrev Vincent van Gogh till Emile Bernard i ett brev 1888. Det där har jag burit med mig sedan jag skrev ner det i någon dagbok från förra seklet. Efter helgens Kullamannen-tävling i Skåne – så är det just i det citatet jag dansar till igen. 
”Hillevi, det är inte realistiskt att tro att du kan genomföra Kullamannen”, sa min rehabkille Martin för en månad sedan. Han sa det gång på gång, med stort allvar. ”Inte med din besvärsbild.” (syftar på artros, reds anm) ”Men vi kör som OM det vore realistiskt”, sa jag. Och bad om rehabövningar, som OM det vore möjligt. Martin bara skakade på huvudet åt min galenskap.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar