måndag 11 april 2011

Förkylt!

Ja ha ja, då har man drabbats av förkylningsbaskiluskerna då. Är ärligt talat förvånad att jag inte trillat dit tidigare med tanke på alla snufsiga människor på både lokaltrafiken och jobbet de senaste månaderna. Förkylningar hör till, en på våren och en på hösten brukar vara mitt snitt.

Lite trist dock när jag kommit igång bra med löpträningen enl Lars coach program och denna vecka skulle jag öka på löpdelen lite också. Surt!

Men nu ska jag vara klok, och ta hand om mig och inte träna för tidigt. Har slarvat tidigare och då har det tagit en halv evighet att bli av med infektionen.

Nej, chokladpraliner, vila och mycket vatten. Det är medicinen, ffa chokladpraliner.

Har du ngt bra tips på huskur för förkylningsbotning kan du väl skriva en kommentar!

6 kommentarer:

  1. Jaaaaaaaaaaaaaaaaa.
    Chokladpraliner behöver man absolut inte vara sjuk för att behöva. Jag sitter ju här bakom dig. Hur kan det komma sig att jag inte sett de där pralinerna. Jag nyser ju också bara för att......
    /I

    SvaraRadera
  2. Krya på dig/ Sofi

    SvaraRadera
  3. Tack Sofi! Jag tror att chokladpralinsmedicineringen gjorde susen. För nu är jag mkt piggare. I helgen tar vi fram stavarna, eller vad säger du.

    SvaraRadera
  4. Blev inga stavar för mig i helgen, har fixat här hemma ist, både inne och ute. Vi hade bla städdag på gården, det gav ca 26000 steg! så det fick räcka ;)
    Hoppas att även du har kunnat vara ute i helgens härliga väder!
    Imorgon är det vattengympa, ska bli skönt. Så kul nu när det är hörge tempo där, men lika högt som med dig el Sara blir det inte ;)

    SvaraRadera
  5. 26000 steg, inte illa. Det bidde inga stavar för mig heller, men en premiärtur med kajaken, härligt. Fortsätt att köra hårt i bassängen.

    SvaraRadera
  6. Åh, kan tänka mig att det var härligt att få premiär köra kajaken :) Hoppas att du hinner med mer sådan under påsken!

    SvaraRadera