torsdag 11 februari 2016

Gästbloggare EvA cyklar vidare och inspirerar!

Motiverande att kunna se och följa sin cykelsträcka via en cykelapp

En kul sak är den cykledator som min gubbe skruvade fast, den kan logga hur långt jag har cyklat. Jag loggar hur långa mina cykelrundor blivit för varje månad och jämför med hur mycket jag cyklade förra året. Det året jag opererade foten blev det helt klart mindre.

Det finns riktigt dyra (4000 kr) cykeldatorer men det finns också små och billiga (150 kr) som fungerar jättebra på en inomhus cykel. Jag menar man behöver ju inte någon GPS när man sitter inne och cyklar. 

Förutom cykeldatorer så finns det en massa fina tränings-APPar till telefonerna där man kan samla alla sina träningspass. Ibland när jag cyklar ute använder jag en APP som heter  STRAVA. 
APPen spårar var jag cyklat, hur långt, hur fort och i hur många uppförsbackar. Det kan ju vara lite roligt kan jag tycka. Det här är ett exempel (bilden ovan) på vilken data jag tog ut en morgon på väg till jobbet.

Vacker cykelmiljö som gör både kropp och själ glad

Att cykla till jobbet har den stora fördelen att jag inte kan avbryta en cykeltur och hoppa av innan jag är framme. Förutom att motionen verkligen blir av så är det en trevlig cykelväg till mitt jobb och det är ju också ett trevligt sätt att starta morgonen på. 

Allt gott! //EvA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar