fredag 18 mars 2011

Tack och hej för denna gång

Lårmuskelträning i en av sekvensmaskinerna




















Nöjd och glad i dag också! Samma upplägg som i tisdags med den skillnaden att vattengymnastiken gick i hårt tempo, mycket konditionsträning, toppenhärligt! Det är fantastiskt att jag kan genomföra två intensiva träningspass på en vecka med tanke på att jag för en månad sedan knappt kunde gå. Det ger mig hopp om att bli ännu bättre än vad jag är idag.
För att bli helt smärtfri kommer jag sannolikt behöva genomgå en del kirurgi, steloperera vänster handled, eventuellt hö dito och steloperera en led i höger fot.
Som grädde på moset har jag också en höftledsprotes som luxerar (hoppar ur led), det är ingen behaglig upplevelse när den gör det. Den ska också opereras och på något sätt stramas upp.

Jag kan inte tänka på allt det utan måste ta en sak eller dag i taget, i dagsläget prioriterar jag att få full effekt av min nya medicin. Operationerna får komma i andrahand.

Det har varit en fantastisk upplevelse att få gästblogga och skriva om mig själv. Att tänka tillbaka på hur det har varit och vad som har hänt sedan jag blev sjuk. Det vore ju fantastiskt om jag har kunnat vara till hjälp, stöd eller blåslampa för någon att komma igång med sin träning.

Faktum är att dessa inlägg har givit mersmak, så jag återkommer som gäst i mitten av juni. Då kan ni fortsätta följa mig mitt i livet i min strävan att komma tillbaka, kanske har jag lyckats gå min fyra km långa promenad med stavar, det skulle vara kul.

Hoppas att vi hörs av igen!

Maria

2 kommentarer:

  1. Tack Maria! Vi ser fram emot att ha dig tillbaka här på bloggen igen i juni. Lycka till med din träning under våren. /Elin

    SvaraRadera
  2. Tack, det ska bli ett nöje att återkomma. Lycka till du med med uppladdningen inför paddlingsäsongen.

    Maria

    SvaraRadera