torsdag 30 juni 2016

Ensam är inte stark! Om att bilda ett lag.



Vet inte om ni följt fotbolls-EM eller inte. Det har jag i spridda skurar och kunde i min trottoaranalys av Sveriges spel dra slutsatsen att man till 80% sökte Zlatan i de mest hopplösa lägen för avslut. Korta passningar, höga, låga, för långa med samma adress Zlatan. Karln hade behövt klona sig för att klara den uppgiften.

I samma veva var jag med min faster ned till sjön och hon motionssimmade. Jag frågade henne om hon inte funderat på att ge sig på något motionslopp som tex Vansbrosimmet då hon är en hejare på simning. Fick till svar att det fick dröja åtminstone till nästa år men att hon funderat på triathlon. Blev minst sagt lite förvånad då min faster aldrig varit förtjust i löpträning men fick snart förklaring. Hon berättade att man kunde bilda ett lag i kortare distans där en tog hand om simningen, en cyklingen och slutligen en i laget sprang. Man delade helt enkelt upp en klassisk triathlon på tre.

Jag gick igång direkt! Om du simmar, så kör jag cyklingen sa jag. Till saken hör att jag aldrig varit riktigt bekväm med att simma i öppet vatten. Vi beslöt snabbt att min helt ovetande syster skulle få äran att slutföra tävlingen genom att bli lagets sprinter.

På så vis kan jag som är rädd att sjunka till havets botten vid simning och min faster som inte springer för allt smör i Småland titulerar oss triathleter trots reumatiska leder och pajade ryggar.

Nu fattas bara en sak....att gå från idé till handling!

Läs mera om var det går tävlingar där du kan delta som lag (stafett) i sommar här >>

// Elin sjukgymnast

3 kommentarer:

  1. Heja heja! Jag vill även tipsa om www.gorslitetkarlstad.se/ som jag är med och arrangerar! :)

    SvaraRadera
  2. Jättekul idé! Alla är ju bra på nåt :)))

    SvaraRadera
  3. Bra tips Sara! Roligt att du är med och arrangerar.

    SvaraRadera