tisdag 25 november 2014

Ulrika, reumamedlem på Sweden Bike Expo

Foto: Ulrika Lindberg

Hej

Det var väldigt trevligt att vinna en fribiljett. Jag fick sällskap av min syster som är en mer van cyklare än jag. Bl.a. tävlade vi mot varandra på 500 m cykling, inte särskilt förvånande vann hon :)
Vi testade även elassisterad cykel på den lilla uppbyggda banan/rampen. (Jag som inte har bil tänkte lägga till en sån på önskelistan jag ska skicka till tomten.) Det var också intressant att se hur det funkar med balansen. Jag har haft yrsel under en dryg månad pga medicin och konstaterade att cykling är väldigt bra balansträning.
Överlag många trevliga utställare, mycket inspiration att faktiskt använda cykeln som träningsredskap. Jag tränar styrka, rörlighet och går mycket stavgång , men med cykeln skulle jag kunna ta mig nya vägar och få till mer konditionsträning. I värsta fall kan jag ju ta cykeln på pendeltåget om jag inte orkar cykla hem igen.
På lördag ska jag gå Stockholm Tunnel Run 10 km stavgång och i somras simmade jag Vansbro tjejsim 1000 m & sprang Blodomloppet. Nästa år kanske jag skulle satsa på ett litet cykellopp.
Inte illa för en 46-åring med psoriasisartrit och diabetes.

Det gav mersmak, inspiration och ett helt knippe morötter!

Foto: Ulrika Lindberg



Å som scifi-nörd föll jag förstås för Alien-cykeln och vem gillar inte en cykel som det står Love på.

/Ulrika Lindberg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar