onsdag 26 november 2014

Marie, reumamedlem på Sweden Bike Expo

Hej!

Har blandade upplevelser av cykelmässan.

Foto: Marie Liljefeldt

Kommunen var på plats och visade på en karta var cykelvägar fanns, och vad som är under byggnad och var dom ska bygga fler cykelvägar i framtiden, det uppskattade jag mycket.
Det fanns elcyklar, som ett av alternativen som jag kanske måste köpa när jag inte orkar cyklar på en vanlig cykel.
Annars var det i det stort sätt bara tävlingscyklar eller olika cyklar med speciella saker som passar friska människor. Skickar några kort på dessa!

Foto: Marie Liljefeldt


När jag var på väg ifrån mässan, trodde jag att jag såg en cykel som skulle passa mig som har problem med ryggen bla.
Gick fram till vederbörande cykel och började prata med utställaren. Jag brast ut! Äntligen så hittade jag en cykel som passar för folk som har ont i ryggen! Utställaren blev förnärmad och sa att det här är en tävlingscykel.

Foto: Marie Liljefeldt

Min uppfattning var att denna mässa inte var en familjemässa och för alla. Utan den var inriktad till tävlingsfolk. Kanske även till reumatiker som inte har så grava problem med lederna och är unga!
Tacksam ändå att jag var där!

Hälsningar 

Marie Liljefeldt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar