torsdag 6 november 2014

Cykla inne med trainer



Har skrivit flera inlägg om detta med cykelns fördelar för en glad motionär med trasiga fötter. Nu har dock vintertiden slagit till och det är mörkt innan man hinner svälja middagens mat och potatis. Vilken tur att man då har en man som vet hur man gör sin hustru lycklig, nämligen genom att köpa en cykeltrainer i födelsedagspresent. En trainer är kort och gott ett cykelstativ kombinerat med ett magnetiskt motstånd. På tre röda gör man sin vanliga ute cykel till en motionscykel inne.

Här om kvällen laddade jag med verktyg och uppslagen bruksanvisning, och på 20 min stod min racerhoj monterad och klar i TACX Satorio Pro. På med "blöjbrallorna" och cykeltröjan, riggade datorn framför nosen med en trevlig film och så trampade jag igång. Kul!

En riktigt skön cykelkänsla med den 10 gradiga motståndsskalan som trainern erbjuder. Här kan man både få myscykling och riktigt tunga tramp. Cyklade i ca 40 min och kände att detta kommer bli en riktigt bra kompis i vinter. Rekommenderas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar