måndag 21 maj 2012

Gravid, ledgångsreumatism och träning del 4


Efter sådär 5:e månaden började jag sakta vakna från min fysiska dvala. Ja det var så dax... nu mage och kropp började bli tung och jag skuttade ju inte precis över små staket frivilligt. Hur som haver blev min träning under resten av graviditeten ffa baserad på promenader och motionscykel, lite hederliga rörlighetsövningar för ryggen och så innebandy.

Jo då, det går att lira innebandy i 9:e månaden om man bara riktigt vill och har gulliga lagkamrater. Tja, lira var väl lite att ta i. Jag uppfann någon sorts promenadbandy där jag mest vilade mig mot klubban. Tog jag mig över mittlinjen två gånger på en kväll så tog jag i. Backspel blev min paroll, trevligt att kunna fortsätta vara social och träffa kompisarna.

Nu började också suget efter att läsa träningslitteratur att komma tillbaka. Jag fick  inspiration av boken 'Stark, glad, gravid'. En trevlig bok med bra tips om träning och hälsa under graviditet med bra luftigt upplägg och snygga illustrativa blider. Till dig som är i detta välsignade tillstond kan jag varmt rekommendera denna läsning. Tycker att övningarna i boken också funkade fint utifrån mina behov som ledgångsreumatiker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar