tisdag 27 december 2011

Nyårslöfte?

Ja ha, då sitter man rätt mätt och nöjd efter sköna juldagar och funderar lite på de nya året som snart ligger framför. Jag har väl aldrig varit någon som är mycket för hysteriska nyårslöften bara för att året byter siffra en viss dag. Men jag tycker att det är en bra tid att filisofera lite över mål och prioriteringar i största allmänhet. Jag brukar tänka i termer av..."Vad vill jag göra/uppnå"...."Vad vill jag kanske göra/uppnå"....och "Vad vill jag inte göra"? Jag tror nämligen att det är minst lika viktigt att klura ut vad man INTE vill som vad man verkligen är sugen på. Bättre ett tydligt nej än ett halvdant ja. Detta gäller också inom området motion och träning. Att känna efter vad man verkligen vill, har tid och lust för. Ska ställa mig och grundvalla syrran skidor (de lär ju vara åkbara om det skulle komma snö, seg vinter detta) en stund och fundera.

Vad är dina "nyårslöften" inför motionsåret 2012?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar