tisdag 13 december 2011

Renata Chlumska på Tv ikväll

Ibland ramlar jag in i SVT`s program "Sommarpratarna". Ni vet det där programmet där man tussat ihop ett gäng personer som någon gång varit sommarpratare i radio P1. De sitter där i godan ro och delar sina livsöden och erfarenheter utifrån vad de pratat om i sitt sommarprogram. Ett bra Tv-program eller snällt som min make brukar säga. Känns som om det gärna kunde få vara lite mer av snälla program på tv-burken i största allmänhet.

Ikväll har vi möjlighet att bla få stifta bekantskap med äventyrerskan Renata Chlumska, kvinnan som tog sig runt i 48 av USA´s stater under 439 dagar med hjälp av cykel och kajak och en hej dundranders massa vilja. Hon är nog annars mest känd för att tidigare levt ihop med Göran Kropp (killen som cyklade till Mount Everst gick upp på berget och cyklade hem till Sverige igen) som så tragiskt avled i en klätterolycka.

Slå på SVT kanal 1 ikväll kl. 20.00 och lyssna till Renata och de övriga.

2 kommentarer:

  1. Vill bara meddela att jag LEDER träningstävlingen mellan mig och ungdomarna i familjen. Jihaaaa! Stoppdatum den 19 december. Undrar vad priset blir?
    Detta att poängsätta träningen och tävla med/mot mågon annan har verkligen motiverat mig. Faktiskt förvånad själv, men har känt att det har varit den bästa motivatorn jag nånsin haft, haha. Missunsam är ordet!
    /I

    SvaraRadera
  2. Härligt I! Spöade du kidsen till slut? Och vad blev priset???? Ja, detta med att poängsätta träning och utmanan någon är verkligen en morrot till motivation. Blir det någon fortsättning 2012? /Elin

    SvaraRadera