tisdag 5 april 2016

Testpiloter Cykelvasan 30 utsedda



Nu har vi utsett Reumatikerförbundets testpiloter i Cykelvasan 30 km, 2016.
När vi gick ut med förfrågan sökte vi en kvinna och en man. Men hur är det med er pojkar...? Är dragningen till sofflocket för stor eller tror ni att 30 km terrängcykling inte är utmaning nog? Oavsett så har det ramlat in intresseanmälningar från en mängd kvinnor som vill anta utmaningen men på den manliga sidan, noll.

Men vi är inte den som är den, vi har i stället utsett två damer som är riktigt på G att få sin utmaning att både förbereda sig och genomföra detta cykellopp på klassisk mark och samtidigt dela med sig av erfarenheten här på träningsbloggen.

Det skall bli en glädje att få följa....

Maj Larsson från Åsarp och Elisabet Lindberg från Tullinge.

Så här skrev Elisabeth i sin motivering...

"Jag gillar att cykla! Men mest blir det pendling på landsväg. Jag har funderat på att ta steget och våga cykla lite mer "off road". Träningen är en så viktig del för mig, för att jag ska fungera i vardagen. Jag belönar mig själv för att jag klarar min dagliga träning genom att utmana mig själv, genom att delta i tävlingar. Att få en startplats i Cykelvasan skulle vara både en bra belöning och en drivkraft för mig att faktiskt ta tag i "off road" cyklingen."

Vi ser fram att få följa er väg fram/under/efter de 30 km i "fäders spår" välkomna Maj och Elisabet som gästbloggare på Reumatikerförbundets träningsblogg. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar