tisdag 12 april 2016

Hur ser din träningsvår ut?



Idag är det verkligen vår i luften. Plötsligen kom ljuset tillbaka även i år. Vet inte hur det är för dig men för mig vaknar träningslusten till liv den här tiden på året. Längtar efter att vara ute oavsett om det handlar om att gå lös på trädgården (jo trädgårdsarbete är också motion) eller ta en tur på cykeln eller i kajaken.

Min plan för våren är att vara ute i rörelse så mycket det går och njuta!
Hur ser din träningsvår ut?

Du som vill dela med dig är alltid välkommen att skriva till traningsbloggen@reumatikerforbundet.org


4 kommentarer:

  1. Befinner mig på rehabcenter Mössberg och har återigen fått bekräftat,senast på spenshult,vi är ngr st som istället ska bromsa träningen.Jag förstår att de flesta människor tycker det är tungt-jag också ibland-att träna,men vi är så programmerade att träna så det blivit för mycket.Tror inte det är ngt vanligt problem,men det finns. Att då alltid läsa: öka intensiteten,träna mer blir ibland frustrerande-men förstår andemeningen.Nu har jag fått gå ner i styrka,fler repetitioner,långsammare promenader....svårt men nödvändigt.Skulle varaintressant att höra om det finns fler där ute-här är vi två som tränat too much. Men som sagt-fattar den andra sidan också av träningen!

    SvaraRadera
  2. Hej Anette! Jag tror att det finns många med samma erfarenhet som du/ni. Inte minst i ämnet "jag tränar mycket och upptäcker att kroppen svarar på ett sätt som jag inte trodde" tex med smärta i en led/muskel som man sällan eller aldrig haft problem med. Detta med dos-respons av träning är grannlaga, de flesta behöver hejas på och våga lite mera medan några få behöver "bromsas". Hoppas på att flera kastar sig in i debatten och delar med sig av sina erfarenheter. // Elin sjukgymnast

    SvaraRadera
  3. Tack för respons-svårt att vara sådan här också....känns som andra tror manska vara så "duktig"-men det handlar ju inte alls om det-så tack för respons!

    SvaraRadera