tisdag 10 juni 2014

Frukostinspiration



Brukar du lite lagom sömndrucken läsa vad som står på frukostförpackningarna under tiden du tuggar i dig vad kroppen behöver så där 06.30 på morgonen? Det gör jag med mer eller mindre påslagen hjärna. Denna morgon fastnade ögonen på texten "I superform med triathlon" och på raden under "Hitta ditt triathlon". Nu kvicknade skallen till. Tydligen hade maken köpt havrefras som gick under namnet sport. Jag tror inte ens att han registrerat att tillverkaren piffat till sig med nytt namn och mindre!!! förpackning till samma pris som tidigare. Men inte för ty stod kartongen nu framför mig på frukostbordet.

Får nu i denna arla morgonstund lära mig att det finns en distans inom triathlon som går under namnet "Minitriathlon" med sträckorna 300-500 m simning, 18-25 km cykling och 4-5 km löpning. För att klara av denna utmaning föreslås en träningsmängd av 2-3 tim/v i 6 v.

Vrider på kartongen ett halvt varv och upptäcker att här finns hela konceptet för att lyckas med ett "Minitriathlon i form av ett gediget träningsupplägg och schema för just 6 veckors träning. Inga flåshurtiga krav på våtdräkt eller cykelskor. Utför träningen där den fungerar som bäst uppmuntrar texten på kartongen. Prova på och testa om du gillar träningsformen blir kontentan!

Mätt i magen och träningsinspirerad knatar jag iväg till jobbet denna morgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar