tisdag 7 juli 2015

Första dagen på semestern!



Så har första dagen på semestern passerat med allt från spöregn till soldis till kvällen. Säkert flera med mig som börjat ledigheten i och med denna vecka och suckar lite över att man inte var ledig i förra veckan när vi slog årets värmerekord. Men vad är en bal på slottet!?

Sitter och funderar på detta med fysisk aktivitet och inte minst på strukturerad, planerad träning. Har inte varit så lite av den sistnämnda varan för mig sedan dackefäjden. Hade goda intentioner med cykelvasan men det föll på att vi glömt en stor högtidsdag inom familjen som landade på samma dag och inte minst på att vi under senaste halvåret renoverat "en halv by".

Så sitter jag här och känner mig lite misslynt att jag liksom inte får till det med svettband och benvärmare på i någon form av regelbunden planerad motion. Tänker ett varv till och konstaterar att sommarens första semesterdag innehållit allt från att släpa flyttkartonger till gå ner till sjön med familjen och få uppleva lillflingans fiskepremiär. Det är också att vara "i rörelse".

Hur ser din "icke träning" ut under semestern?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar