torsdag 13 juni 2013

Recept på sportbudgetgröt












Det är riktigt spännande att gå runt i en vanlig matbutik. Rätt som det är springer man på någon ny mirakelprodukt eller annat födoämne som är extra bra för den som vill hålla sig frisk och är fysisk aktiv.
Denna gång handlar det om gröt. Sportgryn! På paketet ser jag en skidåkare och jag är såld direkt. Jo det är faktiskt sant, jag faller för sådan reklam. Känner direkt att den här gröten blir både roligare att äta och ger säkert bättre resultat i benen ute på cykeln än den gamla vanliga "måndagsgröten".

Så läser jag raden lite längre ner på paketet "Havre och råg". Men få se nu, är det inte just dessa gryn jag själv blandar i min vanliga "tråkgröt" utan skidåkare på paketet?
Visst är det så! Har under många år spetsat havregrynsgröten med rågflingor och det blir gott!

Så ta emot ett recept på sportbudgetgröt med samma resultat av krut i benen och för en gladare plånbok.
1 portion
3/4 dl rågflingor
1/4 dl havregryn
1 tsk hela linfrön
1/2 till 1 krm salt

Serveras gärna med mjölk, rivet äpple och kanel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar