lördag 27 april 2013

Köpa träningsskor över nätet

För länge sedan provade jag ett par Salomonskor som liksom hängt kvar i minnet så jag gjorde en sökning på modellen och hittade dem på siten Sportamore. Har aldrig köpt skor över nätet då jag helt enkelt alltid måste prova, klämma, gå, lägga in inläggen, ta ur inläggen och testa igen, gå och gå lite igen för att känna om skon över huvudtaget ska fungera för mina ledgångsreumatiska fötter. Men nu repade jag mod. Hade provat ut både modell och storlek på affär tidigare och här hittade jag dojorna på REA dessutom.

Började läsa det finstilta och fann till min glädje att man erbjöd 30 dagars öppet köp, fri frakt och fri retur. Jag slog till! Paketet kom efter ett par dagar fiffigt inslagna i ett emballage som kunde återanvändas vid eventuell retur med förtryckt retursedel bara att klistra på. Jag valde att betala mot faktura som skickades till mejlen. Plockade glatt fram skorna och snörade på dem men något stämde inte. Endera hade skorna krympt eller så hade mina fötter vuxit. Kan meddela att det är det senare antagandet som är sant. Har fått en halvstorlek större blad sedan lillskruttan föddes. Tråkigt! Bara att packa ihop lådan och returnera. Då jag återsände skorna inom några dagar makulerades fakturan automatiskt och meddelande skickades återigen via mejl.

Trots att jag tyvärr inte kunde ha skorna denna gång måste jag säga att jag gillade konceptet. Att jag som konsument i lugn och ro kan botanisera bland skoprodukterna över nätet, beställa utan krångel och även returnera utan straffkostnad. Provgå skorna i 30 dagar på öppet köp passar dessutom mina knasfötter alldeles ypperligt. Jag kommer helt klart prova detta koncept igen när det blir dags för nya träningsskor. Bekvämt och prisvärt!

Det finns en uppsjö siter som liknar Sportamore men vill du kolla in denna så hittar du den här >>

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar