onsdag 10 april 2013

Crosstrainer 2.0





















Som jag skrivit om tidigare så är crosstrainer ett av mina favoritredskap vid träning. Mycket av allt på kort tid, det gillar jag och det är vad man får när man tränar på crosstrainer. Traditionellt jobbar man med armar och ben framåt och bakåt i rak bana. Upptäkte dock när jag var ner på gymmet sist att det nu kommit en version av crosstrainer där bentrampet i stället går ut mot sidan, lite som att åka långfärdsskridskor.

Testade att köra 10 min på denna "crosstrainer 2.0" och blev positivt överraskad. För mig som tack vare stela höfter pga ledgångsreumatism har alltid träning av utsida lår och rumpa varit struligt men här fick sig dessa glömda muskler ett uppvaknande. Tack vare att man själv styr hastighet och rörelseutslag kan man precis som på en vanlig crosstrainer välja hur mycket man vill ta i utifrån vad styrka och ledrörlighet tillåter.

Kul med nya och väl fungerande träningsprylar. Rekommenderas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar