fredag 3 juni 2011

Pollen, pollen, pollen
















Är det inte det ena så är de det andra! Och i ärlighetens namn har jag ingen aning om vad det är som jag reagerar emot, men en sak är säkert jag har blivit pollen allergiker på gamla dar. Snorar och snörvlar och hostar och harklar. Folk på tåget tittar surt och det förstår jag. Inte lätt att skilja från en hederlig förkylning.

Om jag fått medicin för att lindra det hela, jo tack men jag vet ärligt talat inte om det hjälper så mkt blir mest bara trött av pillerna. Där emot är nässprayet rena dundret, länge leve cortison. Funderar på om det skulle hjälpa att använda munskydd när jag är ute och springer för att filtrera bort lite pollen. Är det någon som provat? Förra passet bestämde jag mig för att försöka andas bara genom näsan och det funkade riktigt bra både för orken och allergin. Läste en artikel i Outside om näsandning där man tydligen gjort en studie som visade på att man ökade sin uthållighet i jämförelse mot andning genom munnen.
Så vem vet jag kanske blir en hejdundrandes sprinter på kuppen :)

Njut nu av en skön helg bland allt som grönskar!

2 kommentarer:

  1. Jösses, ja det kan inte vara lätt att ligga på topp när man drabbas av pollen allergi! :-) Pillren du stoppar i dig är det nåt du vaskat fram själv på apoteket eller är det så att du av en doktor fått recept på T.Aerius????? Annars har jag ett tips på ett kanonbra nässpray, man blandar vatten och honung, in i näsan bara. tidigare användare av detta dunderspray har lämnat kommentarer som " har aldrig varit med om en liknande upplevelse" Ge gärnet med träningen så att du vinner blodomloppet! Kram/Syrran

    SvaraRadera
  2. Syrran du är ett geni! Att jag inte tänkt på honungsblandningen tidigare :-) Efter användning av det är det ju bara att trycka igen närborrarna. Inte en möjlighet för pollen att komma in. Nu kan övriga deltagare i tävlinge gå och gömma sig dom har inte en chans :-)

    SvaraRadera