måndag 17 januari 2011

Vecka 2

Dax att sammanfatta träningsresultatet för årets andra vecka. Två pass blev det denna vecka, ett i gymmet och ett på skidorna. Om du har läst tidigare inlägg vet du att detta ligger under planerad träningsdos/vecka. Vet inte vad du tycker, men jag har alltid svårt att få flyt i träningsupplägget då veckorutinen bryts som i detta fall då jag var borta på kurs. Bäst går det om jag får lunka på i vanliga gängor och inte behöver tänka så mkt på planering av träningen utan mera köra på autopilot. Vad det gäller muskler och leder har nacken fortsatt varit i fokus. Får påslag av smärta/stelhet då jag kört ett längre pass på skidor. Har försökt att mota olle i grind med rörlighets och töjningsövningar. Min tanke är att när strukturerna vänjer sig mer och mer vid belastningen skall smärta/stelhet minska. Men som alltid är det långsiktig träningsdosökning som gäller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar