onsdag 9 augusti 2017

Gästbloggare Matilda: Nu kör vi!





Imorron åker vi mot Mora!


Jag kör för Reumatikerförbundet och sonen min åker i sin klubbtröja från GIF Borås.
Jag känner mig stolt att få cykla Cykelvasan för Reumatikerförbundet och i den gröna tröjan. Jag kommer särskilt tänka på alla unga reumatiker när jag cyklar, alla barn som kämpar idag och på alla oss som haft sjukdomen sedan vi var små. Vi kan och vi är bäst!!!


På fredag kör jag för första gången i mitt liv ett cykellopp. Jag vet att det kommer gå bra, jag har egentligen redan då jag står på startlinjen nått mitt mål. Och det är att känna mig fysiskt redo för att cykla 3 mil. Och det gör jag. I vintras behövde jag en morot och ett mål med min träning för att komma i form efter småbarnsåren. Träna måste man ju med reumatism, men det har vart svårt att få tid och ork till det några år. Höfterna har krånglat och det har lett till snedbelastningar och värk i knän och rygg. Nu under våren och sommaren när jag tränat har jag också tänkt mycket.


Jag har tänkt på alla oss som är så grymma och envetna att vi gör detta! Jag har framförallt tänkt på alla oss som kämpat hela livet, jag har tänkt på alla som är barn idag och som ska växa upp med sin sjukdom. Jag vet att det går, men jag vet att det är tufft!


Läs hela Matildas inlägg "Nu kör vi" här >>



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar