måndag 9 mars 2015

Sämpa, sämpa mamma!


Vårsol och tämligen torra vägar = cykelpremiär! Nu gick det inte att hålla emot längre trots att Vasaloppet inte ens hade körts. Cykeln måste bara pumpas och trots lite bylsig varm klädsel var det med lika stor förtjusning jag och min lilla kompanjon där bak på barnsitsen susade iväg på två hjul. Vi gav oss ut på utflykt och målet var att inta mellis i "Nybykroken" i gränslandet till grannbyn. Lillpinglan pladdrade på om allt hon såg efter vägen, lika oförtrutet upptäckande även när vi kom till Stängselbacken. En backe som har en synnerligen intressant historia om en länsman som blev på snusen helt enligt uträkning av ortens befolkning, men det är en annan historia. Till denna historia hör dock att denna backe är det närmaste "mördarbacken" man kan hitta på 5 km radie och här trampade jag och dottern upp allt medan jag fick svårare och svårare att svara på bruttans glada prat, flämtar och stånkar. Hör hur lillflickans svada sinar något tills dessa ljuvliga ord fälls...Sämpa, sämpa mamma! Sämpa på mamma!

Gissa om min lilla 3-åriga coach gav inspiration både till ben och skrattmuskler!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar