tisdag 24 september 2013

Ny träningskompis Garmin forerunner 305

Garmin Forerunner 305
Det är bara att erkänna, träningsmotivationen ligger inte på topp! Har svårt att hitta drivet att komma ut efter vardagens bestyr när lugnet sänkt sig över stugan. Landar trött i soffan i stället. Och mörkt börjar det bli ute om kvällarna också, och kallt. Nej nu får det vara slutgnällt tänkte jag och gjorde slag i saken och köpte mig en bättre begagnad GPS-klocka stor som en moraklocka här om dagen.

Garmin forerunner 305 är en klocka med flera inställningsmöjligheter och träningsval än jag egentligen behöver. Och då finns det en ännu vassare modell i efterföljaren 310xt som kom ut för ngt år sedan. Men jag har suktat efter en GPS-klocka för att kunna se sträcka och hastighet, inte minst när jag är ute med kajaken. Jag gillar grejen med att komma hem efter ett pass och kunna plita ner lite gott och blandat i träningsdagboken. Siffror är skoj, inte minst för motivationen så nu är min förhoppning att min nya träningskompis kan välta mig ur soffan ut i höstmörkret. Får återkomma med rapport om någon månad.

PS. Det är 987 m. mellan Reumatikerförbundets kansli på Alströmergatan i Stockholm till Karlbergs pendeltågsstation. Tänk vad man kan få reda på med hjälp av en GPS en vanlig onsdag i september. DS.

1 kommentar:

  1. Haha
    Kan du inte gå till centralen från kansliet så jag får veta hur många meter det är. Hade hundens "spårhalsband" på mig igår på kvällsrundan och den var 1005 meter. Maken stod hemma i köket och kunde följa hela rundan på handenheten, haha. När vi stod stilla så stod det i hans monitor. The dog is pointing. I själva verket kissades det.
    Tror att din apparait är behändigare. Men visst är det motivationshöjande att se hur långt och hur fort osv.
    /I

    SvaraRadera