fredag 28 december 2012

Italiensk sko med rull



Har du strul med fötterna pga en reumatisk sjukdom? Det har jag. Stel stortå, nedsjunkna främre fotvalv och stela fotleder är mitt fot-CV. Sedan länge använder jag med förkärlek skor som är lite "uppnästa", alltså skor som har lite rull i sulan. Det hjälper mig att gå bättre och minskar smärtan. Har till och med blivit ordinerad ortopediska skor med rullsula men backade då jag tyckte att dessa var lite väl klumpiga och i sanningens namn väl trista. Då många skotillverkare inom sportsidan nu går mer och mer mot det minimalistiska "barfotaskorna" gör italienska Tecnica helt det motsatta. Deras sko Diablo Max är påbyggd och uppbyggd som den värsta ortopedsko med rejäl rullsula. Den skall tydligen också vara extra mjuk och stoppad. Skon saluförs som en outdoor sko som hjälper kroppens rörelseenergi framåt pga sin rullsula. Prislappen landar på ca 1800 kr. Är helt klart sugen på att testa skon! Någon som provat?

Läs mera om skon på Tecnicas hemsida här >>

2 kommentarer:

  1. var kan jag köpa denna sko i Sverige?

    SvaraRadera
  2. Vet att en av träningsbloggens läsare som bor i Karlstadsområdet köpt liknande sko. Annars hittade jag en nätbutik här http://www.spartoo.se/Tecnica-SUPREME-MAX-2.0-MS-x268493.php eller denna adress http://www.trekkinn.com/berg/tecnica-diablo-max-man/13892/p

    Hoppas du får napp!
    /Elin sjukgymnast

    SvaraRadera