onsdag 19 september 2012

Träning + Reumatisk sjukdom = friskare!

Fick en kommentar från Lena Norrström där Lena skrev så här...

Tycker att rubriken Träning + Reumatisk sjukdom = sant borde ändras till Träning + reumatisk sjukdom = friskare. Jag tränar regelbundet, minst 4 dagar i veckan. Har RA sedan 30 år tillbaka. Sedan jag började träna äter jag nästan inte en enda värktablett.

Reumatikerförbundets träningsblogg tar dig på orden Lena och byter rubrik enligt ditt förslag. Tänk att det faktiskt fungerar, att träningen fått dig och många andra att bli friskare i sin reumatiska sjukdom. Så Tack Lena för din tanke och att du delade med dig av ett mycket god idé till rubrikförändring.


2 kommentarer:

  1. säger bara en sak: ridning...
    Från att inte kunnat lyfta mitt eget barn ur spjälsängen för tio år sen har jag med min återupptagna ridning, blivit bra mycket bättre. så mycket bättre att läkarna jublar att jag är ett medicinskt under. visserligen slipper jag inte mina mediciner, men livet har fått mycket mer livskvalité. En halvtimme till timme om dagen på hästryggen, gör susen för min kropp! Man tränar utan statiskt motstånd och utan att man egentligen är medveten om det, samtidigt som man får närhet och mysiga stunder med underbart tillgivna djur.

    SvaraRadera
  2. Håller helt med! Är dock lite hästrädd :)

    SvaraRadera