fredag 29 juli 2016

ICA Klassikern - Vansbrosimningen



I måndags drog etapp två av ICA Klassikern igång. Nu är det simning som gäller, närmare bestämt 3 km, precis som den klassiska sträckan i Vansbro. Skillnaden är dock att i stället för att fixa 3 km på en dag så har man sex veckor på sig att fixa sträckan. Vidare så finns det en omvandlingstabell för sträcka så att man kan tillgodoräkna sig aktivitet både med rodd och kajakpaddling. Det sistnämnda passar mig perfekt då kajaken varit en följeslagare under många år. Men på premiärdagen slog jag på stort och simmade i vår egen lilla insjö 300 m iförd flytväst. Med så knackiga höfter som jag har är det ingen idé att chansa, simning har aldrig varit min starkaste gren. Men jag tänker 300 m simning med flytväst är bättre än ingen simning alls eller att inte våga för att jag känner mig rädd ute på sjön.

Motion handlar om att komma sig för och att göra. Former och stilar spelar mindre roll. Nu skall jag nå Vansbro.

// Elin sjukgymnast


1 kommentar:

  1. Åh! Vad duktigt av dig att ge dig ut och prova! Det är fantastiskt att simma i öppet vatten när man väl kommer över den tröskeln. Fortsätt kämpa så når du Vansbro fortare än du tror!

    SvaraRadera