onsdag 15 augusti 2012

Träningsmål hösten 2012

Så drar skolorna igång på många håll nu i dagarna eller i nästa vecka och Sverige återgår till normal tideräkning igen på de flesta arbetsplatser. Så här i terminsstarten brukar jag ofta slå mig ner en stund och fundera på vilka förväntningar och önskningar jag har inför den kommande terminen. Vad vill jag, vad vill jag kanske och vad vill jag inte. Det sistnämnda är ofta lika viktigt att ha koll på som det första. Osökt kommer jag här in på tankar och mål för träning.

Hur blev din träningssommar? Min blev inte riktigt som jag skrev om någon gång där i maj. Livet som småbarnsmamma bjuder på sina överraskningar och detta med att planera sin tid är som att spela på Triss "Plötsligt händer det". Jag har tagit vara på tillfället och givit mig ut i kajaken eller på cykeln mera spontant än planerat. Precis som jag trodde så har min sommarträning ffa bestått av promenader, ffa med lillflingan i selen där hon trivs bäst.

Hösten då! Vad planerar du inför din träningshöst? Vad är ditt träningsmål? För min del är planen att återuppta innebandyn med kompisgänget och jaga lite boll nån gång i veckan igen. Promenaderna lär fortgå och jag ser fram emot att inviga bönans sittvagn lite längre fram. Skulle dock behöva bygga på både med muskler och kondis och lurar på att investera i en crosstrainer för hemmabruk. Vet sedan tidigare att mina leder mår fint av crosstrainerträning och man får mkt resultat på liten tidsinsatts. Graviditeten grävde djupare i styrkekapitalet än jag trott, så denna höst kommer inriktas på återuppbyggnad.

Målet då? Att nästa vår vara redo för att köra ett kajaklopp i maj och att springa Blodomloppet i juni 2013.
Hänger du på?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar