måndag 9 juli 2012

Gästis: Pia om träning vid artros del 2

Hej alla läsare
Var ute hela dagen på jobbet i trädgården tog det som ett träningspass. Mitt jobb som husmor är annars att vara inne, men kan välja ibland och rosorna skrek efter hjälp att bli av med ogräset.
Upp och ner, upp och ner på knä, bara en liten bit rensning av rosen rabatten sen upp gå 150 m till komposten tillbaka igen ner igen, där emellan slåss med knotten. 
Sen upp på stege för att binda upp kläng rosorna. Korta pass och blandade rörelser så klarade jag allt ihop. 
Super glad och jag fattar att det är A och O att träna, hade aldrig klarat detta om jag inte följt mitt enkla pass jag fått av sj.gymnasten. 
När jag kom hem o kollade min facebook där fanns  denna bild som jag bifogar. Tänk om man fick se den lite då och då ute på gatorna. Häftig eller hur? Skulle kanske hjälpa och ge några en tankeställare. Man måste inte vara elit idrottare för att träna, lite träning  om än bara en stund är bättre än ingen
Den bästa träningen är den som blir av . 
Ha en fortsatt bra vecka,  träna lite o ofta så blir ni piggare.
Kramizar från Pia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar