söndag 17 december 2017

Äventyr blev hennes medicin

Från Reumatikerförbundets hemsida...

Kajsa Silow har äventyret i blodet. Foto: Jonas Kullman

Dansdrömmarna krossades två ­veckor efter studenten av aggressiv reumatoid artrit. Men Kajsa ­Silow kämpade sig tillbaka. I dag är hon certifierad fjälledare och leder expeditioner med äventyraren Ola Skinnarmo.


Isbjörnen är spinkig. Det syns att den inte har fått tillräckligt med mat. Den går längs vattenbrynet och slafsar på en fågel som den har hittat.

Kajsa Silow står på däck på M/S Stockholm och tittar ut över Svalbards kust. Just nu går hennes dröm i uppfyllelse. Den att jobba som expeditionsguide för äventyraren Ola Skinnarmo – förebilden.

Hon har precis fattat det svåra beslutet att säga upp sig från jobbet som civilingenjör. Skrivit om det på Facebook. Dagen därpå ringer Skinnarmo: ”Kom och jobba med mig!”

– Jag kände att nu kan jag dö lycklig. Nu har jag uppnått allt jag någonsin velat göra i mitt liv, säger Kajsa Silow.

Läs hela artikeln om Kajsa Silow här >>


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar